Συνάντηση με τον Ανδρέα Μανωλικάκη



Συζήτηση με τον Ανδρέα Μανωλικάκη
Πρόεδρο του Actors Studio Drama School (Master of Fine Arts) στο Pace University της Νέας Υόρκης και Δια Βίου Μέλους του  Actors Studio.
 

Με έναυσμα τις ερωτήσεις του συντονιστή της συζήτησης και των συμμετεχόντων, ο Ανδρέας Μανωλικάκης θα μιλήσει για διάφορα θέματα που αφορούν το θέατρο σήμερα, καθώς και για την επαγγελματική του πορεία στο εξωτερικό. Θα αναφερθεί μεταξύ άλλων στο Σύστημα Στανισλάφσκι, στη Μέθοδο του Actors Studio, στην θεατρική εκπαίδευση, στην υποκριτική, στη σκηνοθεσία, στη μετάφραση, στην κριτική, στο επάγγελμα του ηθοποιού και του σκηνοθέτη, στις σχέσεις και υποχρεώσεις του σκηνοθέτη, του συγγραφέα και των ηθοποιών στο ανέβασμα του έργου. Επίσης, θα μιλήσει για την ίδρυση του διάσημου Actors Studio, την ιστορία και την σημασία του.  Τέλος θα αναφερθεί στην οργάνωση και συγκρότηση θεατρικών ομάδων και στο ρόλο τους στην ενδυνάμωση, ευαισθητοποίηση, καλλιέργεια και κοινωνικοποίηση του ατόμου.

Τη συζήτηση θα συντονίσει ο  Λεωνίδας Μανωλικάκης,
Υπεύθυνος θεμάτων Πολιτισμού της ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ του Δήμου Χανίων, ηθοποιός - σκηνοθέτης.



Ο Ανδρέας Μανωλικάκης είναι Πρόεδρος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Actors Studio Drama School (Master of Fine Arts) στο Pace University της Νέας Υόρκης όπου διδάσκει σκηνοθεσία και υποκριτική.
Έχει διδάξει σεμινάρια υποκριτικής, σκηνοθεσίας και ανάλυσης κειμένου στις Η.Π.Α. και την Ευρώπη.
Επίσης έχει δώσει διαλέξεις με θέματα: Στανισλάφσκι και Βαχτάνγκοφ, το Actors Studio, η Μέθοδος Υποκριτικής, η «Μέθοδος» και η Σκηνοθεσία, η «Μέθοδος» Υποκριτικής και η Ελληνική Τραγωδία.
Ως σκηνοθέτης και ηθοποιός εργάστηκε στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη.
Στους σημαντικούς σταθμούς περιλαμβάνονται:
Σκηνοθεσία: «Porte Close» της Ν. Darmon, στο Εθνικό Θέατρο του Ανατολικού Παρισιού (ΤΕP) – «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, στο Actors Studio.
Υποκριτική: «Breaking the Code» του Hugh Whitemore στο Broadway, με πρωταγωνιστή τον Sir Derek Jacobi.
Το 1983 ίδρυσε τον θεατρικό οργανισμό «Νέα Ελληνική Σκηνή της Νέας Υόρκης», όπου σκηνοθέτησε και έπαιξε σε έργα του ελληνικού ρεπερτορίου στην Νέα Υόρκη και άλλες Πολιτείες των Η.Π.Α. Έχει μεταφράσει στα ελληνικά το βιβλίο «Βαχτάνγκοφ Μαθήματα Σκηνοθεσίας και Υποκριτικής» του Νικολάι Γκόρτσακοφ, το οποίο εκδόθηκε στην Αθήνα, το 1997.
Είναι απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Θεάτρου Τέχνης του Καρόλου Κουν και κάτοχος διπλώματος MAITRISE DE THEATRE από το Πανεπιστήμιο του Παρισιού VIII-Vincennes. Έχει επίσης κάνει σπουδές στη Διεθνή Σχολή Μιμικής του Marcel Marceau στο Παρίσι. Είναι Δια Βίου μέλος του Actors Studio καθώς και μέλος του Διοικητικού του Συμβουλίου.Ο Ανδρέας Μανωλικάκης συμπεριλαμβάνεται στα βιογραφικά αρχεία του Marquis Who’s Who για την συνεισφορά του στο χώρο της εκπαίδευσης.

Για τον Ανδρέα Μανωλικάκη είπαν :

Ellen Burstyn
(Πρόεδρος του Actors Studio, ηθοποιός βραβευμένη με Όσκαρ, Τόνι και Έμμυ):
«Ο Ανδρέας Μανωλικάκης κατανοεί τη δουλειά του Στανισλάφσκι και του Βαχτάνγκοφ καλύτερα από κάθε δάσκαλο ή αναλυτή από την εποχή που ο Λη Στράσμπεργκ δίδασκε στο Actors Studio.»

Arthur Penn
(πρώην Πρόεδρος του Actors Studio, Σκηνοθέτης βραβευμένος με Τόνι, τρεις φορές υποψήφιος για Όσκαρ):
«Θεωρώ τον Ανδρέα Μανωλικάκη ένα από τα πιο οξυδερκή και προικισμένα μέλη του Actors Studio».

Τετάρτη 4 Ιανουαρίου 2017, Θέατρο «Δημήτρης Βλησίδης», ώρα 18.00

Δημοσίευση του Actors Studio Drama School at Pace University στη σελίδα του στο Facebook, σχετικά με τη συνάντηση με τον Πρόεδρο του Ανδρέα Μανωλικάκη, που πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 4 Ιανουρίου 2017, στο Θέατρο "Δημήτρης Βλησίδης" και διοργανώθηκε από το Δήμο Χανίων και την ΚΕΠΠΕΔΗΧ ΚΑΜ, καθώς και σε σχετική εκδήλωση στην Ελληνοαμερικανική Ένωση στην Αθήνα.

"Andreas Manolikakis, Chair of ASDS, led two theater symposiums in Greece over the winter break: The first at the Hellenic American Union in Athens, a premier cultural and educational institution, and the second (pictured above) at the Cultural Organization of the Municipality of Chania, Crete. The latter was organized and moderated by actor/director Leonidas Manolikakis, the Artistic Director of the organization.

The symposiums were devoted to theatre education and its practical application, and included such topics as the Stanislavski System and the Actors Studio Method, the prerequisites and necessary knowledge for the teaching of acting and directing, and how to create, form, and structure amateur theatre companies. A major focus was upon the ways in which amateur theater companies can make a vital contribution to the cultural, social, and educational life of a community."